Stránka 1 z 1

Ostro, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 08.03.2012 19:23:28
od Irto
Chtěl bych navrhnout úpravu timeru na použití port svitku, hlavně u postav vypsaných výše. Vím že se zde na jedné straně píše jak se dungy zjednodušují a na druhé jak je to nebo ono overboost a tak dále. Rád bych se tomuto směru v této diskusi vyhnul. Prosím pište sem každý svůj pohled na věc ale aspoň trochu to argumenty podpořte.

Argument = možnosti jak by případná změna se dala zneužít jak v PVM nebo v PVP nebo důvod co by se tím a jak výrazně zlehčilo a stratilo by to svůj účel

Cil:
Tak a k tématu hlavního loby. Primárně mam zájem o ostrostřelce, nasledně o clerika a shamana jsem přihodil aby se neřeklo :twisted: Návrh jenž bych rád nějak propašoval do obecné diskuse a popřípadě k posouzení GM zda by to nestalo za zvaženi připadně za zavedení je skraceni timeru na port svitek u výše vypsanych class/specializaci na cca 1min.

Důvod:
Je prostý prostě umožnit se dostat na jinou část obrazovky třeba s bloku nebo s důvodu abych nevyšlápl pasti častěji. Vzhledem k faktu že všechny ostatní classy (War, Paladin, Vampir, Mág, Necro) buď nešlapou pasti nebo mohou použivat port s hlavy popřipadě nemají pauzu na použiti svitku. (Prosim nehrám a neznám vampa tak nevim jak muže nemůže teď portit jiný clany než gangrel, ktery to nepotřebuje protože zase pro změnu nešlape). Proč jedna minuta? Dost dlouhý čas na to aby se člověk neportil přes celý dung ale dost krátky aby se jednou za boj mohl dostat ze srabu. Časový interval může být diskuse jak dlouhy a u jakého charu, za rozumný vidim interval od 1min do 4-5min.

Proč a co se změnilo aby se změna zvážila?
No změnilo se pravě možnost nevyšlapávání pastí u 1/3 povolání a zavedení vyšlápnuti super pasti v případě že stojí 3 hráči na jednom políčku. Změna proč přišel kdysi clerik o teleport (měl to s hlavy) bylo proto aby se mu zabránilo proportit se dungem aniž by cokoli vyšlápl. U ostra, shamana, důvody neznám pravděpodobně to bylo díky vyrazně zlepšené DMG po specializaci. To se zavaděním ostatních DMG specializaci dost přibližuje. Proto by variabilita teleport svitku byla zajimavá. Vzhledem k vaze svitku a současné vaze clerika nebo ostra by stejně asi nešlo o primarni cestu jak se dostat s bodu a do bodu b ale prostě by to odstranilo dilema nesmím se portnout protože co když za 8 minut to budu potřebovat.

Prosím zkuste být věcní a vyhnout se osobním sympatiim nebo antipatiim v tomto tematu. Zajimají mě všechny důvody jak kladné proč připadně ano tak i zaporné proč připadně ne.

Upravil jsem název, a specifikuji to pouze na ostra. U clerika by to asi bylo už opravdu moc, a u shamana tam port je v zavislosti na magerce OK.

Re: Clerik, Ostro, Shaman, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 08.03.2012 20:18:44
od Mephist
S timhle plne souhlasim. Pri soucasnym vyslapavani pasti tak v hodne zapastovanych dungach musim za ostrostrelce po skoku zustat stat na miste, bez ohledu na to, jak se bojova situace vyviji a ten port si setrim az na opravdu krizovou chvili, kdy to jinak nepujde. Takhle by si clovek mohl alespon portnout na nejake misto v mistnosti a odtud bojovat a nemusel bojovat zblizka, kdyz se hlavni mela presune k nemu :) Ostrostrelec je prevazne dmg, kterej ma vyhodu, ze strili na dalku. Jenze v dnesni dobe, kdy pal, war a gangrel neslapou pasti, muzou pobihat po dungu jak se jim zachce a dmg maj taky mnohem vyssi nez ostro, tak hlavni vyhoda ostra celkem zanika.

Shamana a clerika nehraju, tak neposoudim. Ale minimalne shaman v bojovejch morfech by bud nemel slapat pasti, nebo mel mit moznost portit bez pauzy. Nebo treba jen hodne snizenou sanci tu past vyslapnout :)
Co se clerika tyce, tak tady bych pasti nechal. Precejen nekdo je vyslapavat musi, jinak by se mohly zrusit. A clerik nema zadnou primou konkurenci co by ho zastala a pasti neslapala.

Re: Clerik, Ostro, Shaman, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 08.03.2012 20:34:20
od Arandil
Mephist píše: Jenze v dnesni dobe, kdy pal, war a gangrel neslapou pasti, muzou pobihat po dungu jak se jim zachce a dmg maj taky mnohem vyssi nez ostro, tak hlavni vyhoda ostra celkem zanika.
Offtopic...Dovol mi ta poupravit,gangrel pasce slape :)

Re: Clerik, Ostro, Shaman, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 08.03.2012 21:59:57
od Mihal
Ok podme sa teda na to pozrieť, keby tieto povolania mohli portiť za 1minutu.
Vidím v tom veľké ulahčenie dungov, kedže povolania čo by šlapali pasce by hrali viac staticky a raz za minutu by portili na presne miesta, kde pasce nie su (hovorim prevažne o clerikoch a ostroch). Takže by sa šlapalo omnoho menej mescí, dovolím si povedať, že minimum. Pre dane chary by to znamenalo zákaz hýbať sa, takže vo velkých dungoch by stáli na mieste, maxímálne portili ... Shamana nepoznam moc, ale čo som počul, je to niečo ako vampír (v morfe silný dmg + nejaké ability) + hádže rýchlo klamáky a nepotrebuje vela equipu. Osobne si myslím, možno sa mýlím, má výhody z rôznych povolaní a keby tak rýchlo portil, dostal by ešte dalšiu. Ale je to len môj názor, nepodoprený skúsenosťami s touto špeckou.
Ostrostrelca by to trošku zatraktívnilo ale tiež by sa využíval staticky a portil by takže je len na GMkach, či chcú z tohoto povolania urobiť len postavu čo bude stáť a strielať.
Clerik keby dostal niečo také, tak sa v dungoch pasce takmer nešlapu a clerik nepotrebuje chodiť (resoval by na dialku).

Osobne nevidím dôvod prečo toto zavádzať. Timer na port je u tychto povolaní 8 minut cca čo si myslím, že je dostatočné, kedže v žiadnom dungu nie je potreba portiť. A ked sa z času na čas dostaneš do bloku môžeš portiť alebo trka ...

Re: Clerik, Ostro, Shaman, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 08.03.2012 22:38:46
od Mephist
Jde o to, ze on ten ostro je statickej uz ted. V dungach, kde je hodne pasti proste nemuzes jen tak prebehnout na druhou stranu mistnosti, kdyz to na ty tvy zacne bejt neprijemny. A na boj z blizka nemas zase dostatecnej AR, hp a skilly.
Aspon by to toho ostra trochu zatraktivnilo. Kdyz davas dohromady sestavu na dung a mas moznost vzit dmg, co pasti neslape a nebo polovicni dmg ktera min vydrzi a jeste muze vyslapat pasti, tak na vetsinu dungu vemes radsi jako dmg plechovky.
Tim ze plechovky prestaly vyslapavat pasti, tak odpadla vyhoda ostra - dmg na dalku.

Ono to zruseni vyslapavani pasti nejen dost pozmenilo spoustu pasazi v dungach, ale i rozhodilo vyrovnanost postav.

Re: Clerik, Ostro, Shaman, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 08.03.2012 23:04:25
od Mihal
Ale ak nemôže portiť tak tie kroky si postupne robi lebo musí... A že nemôže prebehnuť polku miestnosti je fakt ale može ju prestíltovať nahadzať sumy, klamaky ... Ale kludne by som mu dal timer tak 5 minut ... Je to na GM, zatraktívnilo by to toto povolanie ale nie až tak moc

Re: Clerik, Ostro, Shaman, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 08.03.2012 23:05:25
od erunno
Za sebe musím říct že Shaman timer na svitek nemá nebo neměl vdobě kdy jsem ho měl já. Mohl si portit jak chtěl a byl limitovaný pouze timerem podle magery. Pokud se nic nezmenilo není co řešit. Teda aspoň v tomhle ohledu.

Clerika hraju jen občas, nebyl jsem s ním moc v nějákých "težších" dungách myslím že jen Sorci a Tajuplnou. A řekl bych že ten kratší timer na port nepotřebuje, když potřebuje portnout tak si portne. Hold za ty neportící postavy člověk musí počítat že buď se pohne a vyšlapne nebo portne kuli blbosti a bude mu chybět timer.

Re: Clerik, Ostro, Shaman, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 09.03.2012 01:15:22
od Irto
Mihal píše:Ale ak nemôže portiť tak tie kroky si postupne robi lebo musí... A že nemôže prebehnuť polku miestnosti je fakt ale može ju prestíltovať nahadzať sumy, klamaky ... Ale kludne by som mu dal timer tak 5 minut ... Je to na GM, zatraktívnilo by to toto povolanie ale nie až tak moc
Všude běhat a ustupovat opravdu nemůže. Armor v ranged kompletu a s lukem má 40 (meně jak mag v +25 kužich) se štítem když už ví že to do něj bací 60-80(jak který štit). Hiding moc nepomůže když monstra útočí do hidu a některá do něj rovnou dávají IK. Dřiv byla zeď waru, a mlatiček, kteří se modlili že jim to nedá IK proto mají platy, heater, a HPeček podstatně vice než ostro. DMG ostra také není taková jak se zde dříve psalo že je to warior na dálku zkoušel jsem wariora s +9 WM a Ostra s elvenHC.

Chápu snahu zabránit aby se dung celý neproportoval ale těch cca 10min co trvá CD je docela hodně.

Jak jsem psal v prvním postu primárně mi jde o ostra, který jako to classa ranger před specializaci port normálně má.

Re: Clerik, Ostro, Shaman, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 09.03.2012 02:51:51
od Mihal
Irto píše:
Mihal píše:Ale ak nemôže portiť tak tie kroky si postupne robi lebo musí... A že nemôže prebehnuť polku miestnosti je fakt ale može ju prestíltovať nahadzať sumy, klamaky ... Ale kludne by som mu dal timer tak 5 minut ... Je to na GM, zatraktívnilo by to toto povolanie ale nie až tak moc
Všude běhat a ustupovat opravdu nemůže. Armor v ranged kompletu a s lukem má 40 (meně jak mag v +25 kužich) se štítem když už ví že to do něj bací 60-80(jak který štit). Hiding moc nepomůže když monstra útočí do hidu a některá do něj rovnou dávají IK. Dřiv byla zeď waru, a mlatiček, kteří se modlili že jim to nedá IK proto mají platy, heater, a HPeček podstatně vice než ostro. DMG ostra také není taková jak se zde dříve psalo že je to warior na dálku zkoušel jsem wariora s +9 WM a Ostra s elvenHC.

Chápu snahu zabránit aby se dung celý neproportoval ale těch cca 10min co trvá CD je docela hodně.

Jak jsem psal v prvním postu primárně mi jde o ostra, který jako to classa ranger před specializaci port normálně má.
Ohladom armoru sa baviť nebudem, neviem ake staty pridavaju ani armor jednotlivé brnká. Ale moc zlé to nebude, ked s nami chodí rang, ktorý ani v despe neumiera a pritom prskovia ležia zopár krát. Aj ja za necra.
Ohladom toho ustupovania absolutne nesuhlasim. Rang praveže ako jediny môže ustupovať počas kizovky kamkolvek lebo ma obrovsky hiding a ked prišery idu do hidu tak si so stiltom tie 2 kroky spravi popripade hodi klamaka ... V tomto problem absolutne nevidim, skúste nehladať čo sa nedá ale vyriešiť ako by sa to dalo. A dmg? Neskúšal som súboj war vs rang (zajtra m§žme kludne skúsiť, kludne aj ten duel s preboost necrom) ale predpokladám, že dmg bude porovnatelná. Záleží však na fakte, s akou zbranou war mlati a do akeho ar ... +9 luk vs +9 katana do 40 ar bude napínavý boj. A myslím, že ked si skúsal WM vs elven hc tak war nemohol vyhrat s takou zbranou .... Zabúdaš ešte na fakt, že rang striela stále a warior si musí odbehnúť, pribehnúť, preTRkovať ...
Tak timer má rovnaký ako warior s tým, že warovi ten port vdaka mgr dosť fizuje a portenie v dungu (fakt si nespmeniem teraz v ktorom by bolo nutné) sa takmer nevyužíva, takže vážne nevidim dôvod prečo je to tak hrozne ... A ano, špecka mu ubrala možnosť portu ale pridala neskutočný stilt a tamker uplne zmazala missovanie ...

Re: Clerik, Ostro, Shaman, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 09.03.2012 09:51:53
od Punished
Mihal píše: A ano, špecka mu ubrala možnosť portu ale pridala neskutočný stilt a tamker uplne zmazala missovanie ...
Takže z něj udělala postavu co stojí klikne na atack last a střílí, občas vyhodí klamáka nebo fizzne suma. Jednoznačně nejzábavnější char na dp :p

já sem za port svitek bez prodlevy.

Re: Clerik, Ostro, Shaman, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 09.03.2012 09:55:12
od Irto
Mihal píše: a tamker uplne zmazala missovanie ...
Vidím že toho ostra fakt v dungu nehráš. Ale respektuji tvuj nazor jen s tebou nesouhlasim.

Re: Clerik, Ostro, Shaman, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 09.03.2012 10:44:24
od Mihal
Irto píše:
Mihal píše: a tamker uplne zmazala missovanie ...
Vidím že toho ostra fakt v dungu nehráš. Ale respektuji tvuj nazor jen s tebou nesouhlasim.

Ked prídem domov urobím tie testy war. vs rang a dam report. A ostra nehram často tak 3x za mesiac čo je málo ale toto všetko som konzultoval s hráčmi čo rangerov hraju, dokonca jeden ma aj ostra a druida, další len ostrov ... vyjadrili sa tak, že port je im zbytočný, že ho nepotrebujú. A tí rangeri sú aktívny, u 2 sú to ich hlavné postavy a veľmi často chodia despy ... uvádzam len kvôli ludom, čo by chceli argumentovať, že v malých dungoch netreba ale vo velkých je potrebny.

Re: Ostro, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 09.03.2012 10:49:12
od Punished
A řekli ti proč ho nepotřebujou? Asi jim vyhovuje procházet dungy poloafk a jenom targetovat záložky a mačkat atack last. Dřív bylo hraní za rangera kreativní, dneska je to monotoní.

Re: Ostro, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 09.03.2012 11:05:53
od erunno
Punished píše:A řekli ti proč ho nepotřebujou? Asi jim vyhovuje procházet dungy poloafk a jenom targetovat záložky a mačkat atack last. Dřív bylo hraní za rangera kreativní, dneska je to monotoní.
Jo no dříve si stál poloafk a střilel, když se to k tobě dostalo odběhl jsi a zase poloafk střílel. Občas hodil klamaka když jsi potřeboval nebo jsi pogoval ale vůůůbec jsi nebyl poloafk :P to co jsi dělal před tím můžeš v podstatě i teď, něco lepe něco hůře.

Re: Ostro, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 09.03.2012 11:29:23
od Acarus
Timer na svitky byl zaveden z jednoho jednoducheho duvodu a to z toho, ze se nam nelibil obrat pisalku teleport svitku na trhu. Ba, ne. Slo o to, ze v te dobe se chodili despy stylem port na jedno policko, cimz se odstranila cast problemu, ktery nas tizil. Resila se prodleva, aby moznost byla a vykrystalizovalo to do nastaveni, ktere se drzi u pres petiletku.

Proc je stav takovy jaky je.

Nekolikrat uz tu bylo zminene, ze plechove proste stat na miste v dungu nemusi a muzou behat pri velmi nizke sanci na aktivovani pasti ( existuji pasti neovlivnene tou zmenou ). Koukat na wara s lukem a nebo sipkovat je celkem smutne, a pro hrace mnohdy nezabavne ( subjektivni nazor ). Proc se nedostalo na vsechny ? To bychom pak ty pasti na druhou stranu mohli zrusit uplne, coz?

Ostrostrelec - nemusi se kvuli boji hybat -strileji kusi na dalku, ano maji možnost nosit melee zbrane, ale ruku na srdce, neni ot precijen jejich primarni bojove urceni. Protoze je tato zmena v boji nikterak neomezuje, obejdou se proste bez te moznosti. Na druhou strenu je logicke, ze tu moznost ma mit meelee povolani pri moznost dostani IKcka od potvory a navic k ty potvore musi dojit, potvora je hajzl a hejbe se a vsechny tyhle promene ovlivnuji to, jestli se plech ma hybat nebo a nebo a k dosahnuti stejneho cile jako prave ostrostrelec musi udelat o nepocitane kroku vice.

Pak se mi zda, ze tu nejak panuje nazor, ze po zmene slapani pasti, se dungeony preboostili prave tema pastma, nikoliv, nikde se nic nepridavalo, ale ani neubiralo. Proste v podstate teoreticky by se melo vyslapat stejny pocet pasti, jen s tim, ze tedka je jednodussi identifikovat, kdo danou past vyslap a z toho plynouci lepsi odhad, kde ta dana past asi muze by.

Ony v podstate v soucasny dobe ani pasti nemusi byt slapany. Dokazu v libovolnem dungu udelat takovej system, kterej bude vazanej na nekolik faktoru, kdy se dana past ma spustit a vubec nemusi jit o nejakou plsoku na zemi.

Re: Ostro, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 09.03.2012 23:55:21
od Retromancer
Bejvala taktika se zazděnym adamantiovým / dračím mágem. Teď je zas taktika s odběhnutým nešlapacím paladinem resserem. No to je toho - znám mágy, kteří v dungu prakticky prakticky nechodili, jen se teleportovali. A nikde jsem neviděl sáhodlouhé posty o tom, že nešlapou pasti.

Za všechna meleečka [rejp]kromě medvěda[/rejp] bych rád i zde pochválil GM tým za rozumný nápad - TRkování pěti plechů na jedno políčko byla úžasná (a "zábavná") zkušenost a chození v žížalí skupině také, ale jsem rád, že se za toho plecha můžu alespoň trochu hejbat, když už ustojím jen jednu ránu a druhou mě každé druhé tužší NPC složí.

Re: Ostro, Port svitek úprava timeru pro použií?

Napsal: 10.03.2012 10:40:24
od Illidan
Mozno tomu ostrostrelcovi znizit ako povedal irto nech je atraktivnejsi do dungu mozno nie na 1 minutu ale na 3 ? inym povolaniam urcite nie ...