tohle mi vcera doslo mailem. Klasicke akce se mysli jine akce, ktere porada SPJF
edit: no letos si ho poradame vicemene sami, pac jsme nedostali od sdruzeni support
Roleplaying
Dobrý roleplaying je to, co odlišuje Asterion od ostatních klasických akcí (no, dobře, to mlácení dřevěnýma ščaklema dělá taky svoje:op) Právě proto, abyste dokázali dobře zahrát svoji postavu, máte k dispozici tolik materiálů ke studiu, jsou to informace, které jako „obyvatel“ Asterionu musíte znát (záleží samozřejmě na konkrétní postavě – nějakej drnohryz z Vidlákova asi nebude vědět nic o magických zřídlech a rozkolu v božské sféře, ale to asi vysvětlovat nemusím). O co mi tedy jde? Každá postava, kterou budete hrát, by měla být z masa a kostí. Většinou tam jsou proto, že mají nějakou informaci, ale kdyby hráči jen tak přišli, řekli by: „Naval info...“ a vy jim vše nazpaměť odvykládali, nebylo by to ono. Každá postava má nějaké přesvědčení, nějaké vady, platí na ni jiný postup při vyjednávání, apod. Koho budete hrát se už brzy dozvíte, po vás se ale bude chtít, abyste z kusé informace vytvořili živou bytost, která musí umět mluvit, nějak se tvářit, na něčem si zakládat, bude vědět kdy a pokud vůbec by sáhla po zbrani a jak se hráči musí chovat (na jakou strunu zahrát – vyhrožovat, podbízet se, obratně vyjednávat, ...), aby z ní dostali, co chtějí a to právě hodně záleží na vás. Vy svou postavu stvoříte: můžete jí pojmout jako drsného nerváka, který je ale uvnitř citlivka, nebo prohnaného šmejda, z něhož slizkost čouhá na sto honů a který ještě navíc koktá,... tyhle věci jsou zkrátka na vás, takže doporučuju vše důkladně před hrou rozmyslet, ať jste schopni improvizovat. Důležité pravidlo: Při hře NEVYPADÁVAT Z ROLE. Není-li pauza mezi hrami, jste svojí postavou, nikoli sebou samými. Pokud za vámi přijde hráč a začne na vás volat: „Čau Karle, tak užs našel ten mobil?“, tak se tvařte, že ho nechápete a dejte mu najevo, že takhle s ním mluvit nebudete. Prostě, pokud si někdo nezlomí nohu nebo tak, zůstaňte ve fiktivním světě a jednejte, jak by jednala vaše postava. Pokud toto chceme po hráčích, nemůžeme si dovolit sami z této „hry“ vypadávat.