
dyť jste jak rub a líc oba protipólné názory pomalu :p
Ne, dotaz nezní "důvěřujete církvi?" nebo "chodíte do kostela"? Ale:Hunter píše: K tomu ateismu (což tu ale řešit vlastně nechcem).
Z principu rovnosti - tj. základního kamene demokracie - ano, je to to samé. Osobně jsem proti stavění mešit, ale je to čistě pocit, strach ... nic co by bylo možné rozumně vyargumentovat. Navíc tím, že řeknu že pan A tady praktikovat víru může a pan B ji praktikovat nemůže popírám základní hodnotu svého politického systému, která říká, že na to mají oba stejné právo a pokládám tak stavební kámen (jak ty říkáš) k něčemu horšímu - že pana B vystěhuju na Sibiř nebo ho rovnou zabiju ....Hunter píše:Polovina lidí posledních 20 let tedy (dle Stemu) nevěří. Ok. To má pořád podle tebe znamenat, že ve (tak jako tak) tradičně křesťanské evropské zemi je to samé stavět kostely nebo mešity?
Jasně, demokracie je stéle v riziku, že se zvrhne v tyranii většiny. Ale chceš to snad řešit tak, že v zájmu toho aby nás jednou netyranizovali oni, je teď budeme omezovat a tyranizovat my, dokud ještě jsme ta většina? Zakážeme jim rodit příliš dětí, stavět mešity, nutit je stát se křesťany, nebo je budeme deportovat. Budeme dělat selekci přistěhovalců na křesťany, židy a muslimy.Hunter píše:Problém je, že pokud se to přežene - což se ale stane - tak u nás za nějakej čas bude podobná diktatura, jako tam, kde bys teď žít nechtěl. Vymoženosti jako jsou lidská práva nejsou samospasitelné a samofungující - pokud se o ně nebudeme starat, tak skončíme bez nich. Pokud jsi tedy pro to, aby se postupně více a více lidí mohlo orientovat na středověké muslimské právo i v Evropě, tak se holt nebudeš moct divit, že tvoje pravnoučata se už naroděj do státu, kde ženy budou mít poloviční slovo a jejich výpověď bude pouze orientační. Protože holt za chvíli bude muslimů víc než Evropanů. Tím rychleji, čím více a pohodlněji je tu budeme vydržovat.
Demokracie tu zkrátka bude PRÁVĚ do chvíle, dokud bude udržitelná - a to je přesně do té doby, dokud budou prodemokratické složky ve většině. Což ale dnešním postupem nebude trvat už moc dlouho. Demokracie totiž není pro každého. .
Vidíš to moc černobíle. České země nikdy (až na krátičká období, dejme tomu např. Karlík čtvrtý) středem Evropy nebyly - pokud to bereš jako kulturní územi a ne geograficky od "Anglie po Ural". V antice ležela kulturní Evropa daleko na jihu a velkou část středověku daleko na západě. Jestli jsme v té době byly něčím tak evropskou periferií - něco na okraji Říše. Státy od nás na východ do Evropy nepatřily vůbec - kulturně, nábožensky a z pohledu té doby ani geograficky. Balkán byl 500 let pod tureckou nadvládou, stejně tak bylo muslimské několik set let Španělsko. Rusko se začalo cpát do Evropy až historicky nedávno. Takže z tohohle pohledu patří Bulharsko do Evropy uplě stejně moc/málo jako Turci. Jak říkám, vidíš to moc černobíle: žádná tisíc let kulturně, hodnotově, nábožensky jednotná Evropa nikdy neexistovala. Demokracie a její "tradiční" hodnoty je mlaďoučká záležitost - ještě hitoricky nedávno tu byl stejný temný středověk jako v jakékoliv tehdější muslimské zemi. Že jsme po Francouzské revoluci postupně převzali ze západu nějaké hodnoty a pohled na jednotlivce/svět/společnost je sice fajn, ale to bylo před 200 lety. Z toho pohledu je 40 let komunismu vcelku podstatným obdobím.Hunter píše:Njn, tje pak těžký. Když já napíšu, zdali máš pocit, že patří Turecko (kulturně, územně, nábožensky, historicky) spíše mezi Evropské, nebo muslimské země a ty odepíšeš, že někdo si myslí, že do Evropy nepatří ani česko, které je středem Evropy už asi tak tisíc let. + to, že za naši dnešní příslušnost k socka státům východní Evropy nemůžou stovky let historie, ale 40 let komunismu, to už ti asi nevysvětlim (pokud pro tebe Evropa znamená EU). Ale i tak tě ale asi překvapím - i východní Evropa je Evropa.
O tom už jsem psal že s dvojím právem nesouhlasím. Nevím jak to přesně funguje ve VB, takže to nedokážu posoudit.Hunter píše: Btw nevím odkdy má některý demokratický politický systém povolit kupříkladu praxi odlišného práva pro odlišné občany...
1/ Nelze zobecňovat: křesťanství má mnoho proudů, stejně jako islám.Hunter píše: S tím vývojem Islámu bych zase brzdil - protože Islám, se narozdíl od křesťanství nikdy nezměnil. Jeho výklad je ten stejný po stovky let a dnešní, jak říkáš, militantní forma není problémem nějaké "militantní generace muslimů", nýbrž pouze výsledkem dnešní situace. A ta je taková, že se jim takové chování vyplácí a proto se tak chovají - Islám byl vykládán militantně od svého vzniku. Přestože u toho přemyšlel víc, než středověké křesťanství. Křesťanství nebylo nikdy dokonalé (a byly doby, kdy bylo militantnější než Islám), to se tvrdit nesnažím - ale prošlo nějakým vývojem. Kdežto Islám je pořád na začátku. Základy té společnosti jsou stále stejné a nikdo o změnu neusiluje. Nezajímá je přizpůsobivost, dialog, nic. A to je právě důvod, proč se nedá říct - islám je to samé jako křesťanství. Abychom alespoň jeden příklad - tak třeba - neznám moc křesťanů, kteří dnes někoho podřežou za karikaturu Ježíše. Naopak za Muhamada tě uřízne každej muslim, kterej bude mít poruce nůž - a to by udělal, narozdíl od křesťana, jak v roce 622, tak 2008. To je právě ten vývoj/nevývoj.
No ale abych se vrátil k původnímu tématu:Hunter píše: Ty tu pořád píšeš jen o tom, jak bych chtěl bejt na chudáky hodné muslimy zlej. Proč raději nenapíšeš, jak by se to mělo řešit podle tebe. Nebo podle tebe by se to vůbec řešit nemělo a mělo by se počkat (což se ovšem možná taky stane), než tu bude muslimů víc než míň a konečně z Evropy udělaj další část svého impéria? Anebo si dokonce myslíš, že i když tu bude třeba 2:1 muslim:evropan, tak si pořád budeš moct žít v té své vlastní demokracii? Je pravda, že dle historie tě pravděpodobně nechají vyznávat ten tvůj ateismus, jen za výšší daně mnoAle leda až si tvoje dcerka vezme muslima, tak teprve bys poznal, co je to za systém
Ono ten Čunkův přesun nebyl tak docela gesto, to jen tak na okraj.Kaj píše:1/ Současný stav v podstatě ve většině Evropy. Společnost jimi opovrhuje, bojí se jich, izoluje je, oni se sami izolují a na zbytku společnosti parazitují - sociální dávky, kriminalita. Běží různé neúčinné vládní programy integrace, čas od času se vynoří nějaké populistické a v praxi nic neřešící gesto ala Čunkův přesun nebo matiční ulice. Většinová společnost pomalu ale jistě vymírá, zatímco izolované subkultury rostou.
Program "usazení a rozstěhování" byl oficiální program zacházení s cikány za komunizmu. Nevidím moc smysl v tom se k němu vracet, když zjevně naprosto selhal. Příslušnící té komunity se přirozeně shlukují, navíc k tomu přirozeně vede i jejich nízský sociální status - nikdy nebude existovat tolik domů pro sociálně slabé/neplatiče aby se mohli rozstěhovat po jedné rodině ...Carolyn píše: Ono ten Čunkův přesun nebyl tak docela gesto, to jen tak na okraj.
Jeho původní záměr byl "postižené" rodiny rozestěhovat do bytových domů různě po Vsetíně a okolí, aby lépe zapadly, ale setkal se s poměrně nevraživou reakcí sice na obou stranách, ale větší odpor byl na straně cikánů.
Cikáni, ač nadávající na utlačování menšin, jakékoliv rozestěhování odmítali, i když by se z toho naprosto vybydleného baráku nastěhovali do mnohem lepšího. No a jak je pak začlenit a pokud možno sloučit se společností, když sami nechtějí. Vyjímku tenkrát tvořily snad tři (?) rodiny, které v tomhle směru figurovaly spíš jako pokusní králíci na pozorování a dopadlo to prý nad očekávání.
A to sestěhování, to už vůbec nebylo jen o tom ty lidi odstranit někam na okraj - ten barák, kde bydleli, už jednoduše zničili tak, že jim padal na hlavu a to si Čunek, jakožto starosta, prostě nemohl vzít na triko, když by to pak na ně opravdu spadlo, že.
A opět! dostali mnohem lepší bydlení než měli a stejně jim to nestačilo a řvali, jak jsou schválně odsouváni někam do izolace, i když s předchozím návrhem rozestěhování nesouhlasili.
To je sice hezké, chtít od nich aby se snažili být jako my, ale kombinace jejich chudoby + jejich kultury + naší nedůvěry a odporu k nim + jejich neochoty, nedostatku motivace a nedůvěy a odporu k nám jim v tom bezpečně a spolehlivě zabrání. Je to začarovanej kruh.Carolyn píše: No a taky by to chtělo nějakou pointu na závěr ;p. Prostě jsem tím jen chtěla říct, že kolikrát jsou veškeré snahy z naší strany naprosto marné už jen proto, že cikánům současná situace asi(?) velmi vyhovuje, všechno můžou shodit na diskriminaci, načež se za dané ublížené postaví stopětadvacet pro-romských organizací a je po legraci. Proč by se pak snažili zapadnout.
Mně osobně by třeba stačilo, kdyby mi jakýmkoliv způsobem ukázali, že umí i něco jiného než se veřejně rozčilovat, být ublížení a někteří taky krást a škodit, že. Protože ač jsou snahy, soudě podle počtu pro-romských organizací, asi vehementné, tak o naší menšině prakticky nic dobrého nevím. Možná by jen stačilo pořádat nějaké kulturní akce s tímto námětem a ne jen jeden festival romského tance a hudby ročně, kam by se třeba lidi zašli podívat a možná(!) by na svých spoluobčanech našli i něco dobrýho. A ne nás, domorodce, neustále masírovat všema možnýma kampaněma, který nám vlastně říkají, že MY jsme ti špatní a MY bychom s tím měli něco dělat. To už se pak cítí ublíženě obě dvě strany. ;p
Co se týká tohohle tématu, já si žádný iluze/sny nedělám. Jen jsem velice nerad když se někomu opět po pár desetiletích po holokaustu začíná zdát o tom, že nějakou skupinu obyvatelstva bude vybíjet nebo stěhovat za Ural .... A to bez ohledu na to jak moc je tato skupina nepřizpůsobivá.Hunter píše:O čem sníš ty Káji?.
Většina diskuzi na téma cikáni = tak si tu všichni bílí pracující/studující postěžujeme jak jsou strašní nebo naopak tak si tu všichni osmahlí nepracující + ochránci našich práv postěžujeme jak nás dikriminují.Hunter píše:A vůbec .. jen to, že právě teď nějak nikdo nezná všestranně vhodné a nejlepší řešení znamená, že se o tom nesmí/není vhodné/je směšné/je trapné bavit?.
To že pro ně budou hůř dosažitelné dávky změní co? Stejnou dosažitelnost dávek pro lidi ve stejné sociální situaci - jasně, jsem pro všemi deseti, rovnost před zákonem. Kromě toho, že se budeme cítit líp, že chudý cikán má stejně jako chudý bílý to ovšem na problémech s cikány nezmění vůbec nic.Hunter píše:Ono by možná pro začátek stačilo, kdyby dávky byly obecně dostatečně (*) těžce dosažitelné a neexistovalo by, že si někdo může na příslušných úřadech vydupat, vykřičet a dovyhrožovat. Problém je tady hlavně s pořádkem a jeho nastavením, které v praxi netrestá některým skupinám některé prohřešky.
Taky si samozřejmě přeju, aby se něco k lepšímu změnilo. Jen se tu jaksi snažím naznačit (zjevně marně), že cesta ke změně postavení kulturně nepřizpůsobivý, a proto na dně společnosti žijící, menšiny nevede tím směrem, že na ní budeš aplikovat přísnější zákony.Hunter píše:Než pod každý něčí post psát "jste směšní/bezvýznamné/trapné, když si přejete, aby se někdy něco změnilo", to radši (sem) nepsat vůbec. .