Stránka 2 z 6
Napsal: 22.05.2009 10:30:18
od Cukrar
Pan Berns píše:Můj názor je na to takový...
Bohužel neni moc prsků, co tenhle dung dá, takže chápu, že GM tam nenarvou poklady, aby to vykompenzovalo (Čas+Eqip+Risk) za to odevzdaný...
problém neni v mágovi, problém je ve skupině, když nemáš sehranou skupinu a vyskočí ti arach v tu pravou chvili, tak tě nespasí ani superman.
jinak si myslim že desp neni až tak náročnej na maga, jen jde o to vědět kam jít a co nevyšlápnout, nebo naopak vyšlápnout
Napsal: 22.05.2009 11:23:36
od Pan Berns
Souhlasim....každopádně posty typu, chodí to jen ti "co to maj naučené" si myslim neni moc pravda
Jako s každym dungem, čim více lidí to zná a čim více lidí umí ryhle reagovat a sledují tu hru, tim ryhleji a pohodlněji se dung jde. Se stoupající obtížností dungu pochopitelně jsou tyhle věci důležitější....mimo to, že i "top" dungy jsou často měněné, narážím především na místo pastí nebo počet pastí
Kolikrát člověk se nestačí divit, že posledně to bylo jinak než o pár dní pozdějí

Napsal: 22.05.2009 11:47:02
od Morlith
bernsi, ono to odmaguje aj mag ako ja, ale ma to jeden hacik a to vylehovost z nedostatku rpaxe, a kedze ludia su zhyckany a chcu furt len dojst tak radsej pojdu s ludmi ara/emp/frost bo vedia ze je velka sanca ze to dojdu, je to o mamone takze sa riesi proste mamon.
edit: v dobe TS/VT nepotrebujes zohranu skupinu a skilerov, staci 1 clovek ktroy povie chod zabi to, chod urob tamto, vacsinou je to mag, preto som sa na prskanie vysral (a preto ze zo mnou nikto necel chodit

)
Napsal: 22.05.2009 11:56:40
od Cukrar
Morlith píše:v dobe TS/VT nepotrebujes zohranu skupinu a skilerov, staci 1 clovek ktroy povie chod zabi to, chod urob tamto...
svatá pravda....

Napsal: 22.05.2009 12:05:06
od Pan Berns
To s váma souhlasim, ale s těma prskama chodí méně lidí, díky tomu, že to znaj i oni...
Ale přesně jak říkáte, kdyby lidi se nebáli tam nechat i třeba "slabší" eqipy a šlo jich klidně více (ikdyž vím, více lidí - více problémů) tak ten dung daj taky a pak by GM mohli doplňovat pravidelněji a třeba i lépe

V tom případě to nebude tolik o mágovi jako o klerech
Lidi mají spíše strach to zkoušet dávat, přitom nic lepšího než zkoušet dávat nové dungy/s novejma lidma/získávat další mamon/pobavit se a pořádně si zahrát tu není (pochopitelně co se týče PvM

)
Je tu mnoho guild a mnoho hráčů skončilo s hranim.
V guildách je pak málo lidí na velké dungy, další důvod proč neni velké složení skupiny jednoduší.
Napsal: 22.05.2009 12:43:09
od Castian
Morlith píše:... preto som sa na prskanie vysral (a preto ze zo mnou nikto necel chodit

)
mno jo takemu Sentexovi to vydrzalo dost dlho a tiez s nim nikto nechcel chodit:ppp
Napsal: 22.05.2009 12:45:29
od Morlith
a toje smola casti, lebo novy prsk sa ti len tak s prdele nevys.....
Napsal: 22.05.2009 12:55:30
od Castian
hold to je to.. nie kazdy novy prsk je dobry prsk.. casto nejde iba o skill ale aj o pristup;)
Napsal: 22.05.2009 12:58:46
od Morlith
neres to, to bolo davno ) teraz ej to nepodstatne
Napsal: 22.05.2009 13:09:46
od Anger
Urcite to neni takova sranda jak tady pulka lidi rika ale je pravda ze by se mnel posunout strop.
Napsal: 22.05.2009 14:34:35
od Pallando
Morlith píše:bernsi, ono to odmaguje aj mag ako ja, ale ma to jeden hacik a to vylehovost z nedostatku rpaxe, a kedze ludia su zhyckany a chcu furt len dojst tak radsej pojdu s ludmi ara/emp/frost bo vedia ze je velka sanca ze to dojdu, je to o mamone takze sa riesi proste mamon.
edit: v dobe TS/VT nepotrebujes zohranu skupinu a skilerov, staci 1 clovek ktroy povie chod zabi to, chod urob tamto, vacsinou je to mag, preto som sa na prskanie vysral (a preto ze zo mnou nikto necel chodit

)
trefa do cerneho, toto je prave zabehly vzor chovani na dp
pujdem top dung, mame dobreho prska? ano, tak jdem
nemame? tak jdem neco jineho, nebo nejdem
lidi nepujdou, protoze nejsou ochotni riskovat ekvip, proto se neleha, je to zabehle chovani po celem shardu, zmenit by to mohla akorat nova skupina lidi, co by chtela dobyvat dungy za sebe, coz je problem, protoze na dpl lidi nepribyvaj, ale ubyvaj, takze se to nezmeni, to znamena, ze se nebude lehat, vsici budou mit vice mamonu a bude hrat mene lidi... a porad se budou omylat dokola ty same veci
ono treba kdyz by se zrusila prskum zed, tak by to to pvm mohlo posunout z prska na hru cele vypravy, prsk by mel treba dominanci v pf,pare ale proste v dungach by musela hrat cela vyprava, ne to vyresit prsk jednou zdi a pak to zabijet po jednom. Jenze to je zmena moc odvazna, ktera by spis shard uplne zabila, protoze uz by to nebylo to dp a odesel by rychleji vetsi pocet hracu. Tak jako tak je to zpocitane... Takze jedine co muzu doporucit, je vstoupit do frakce nebo zalozit pk a zacit behat pvp :p to jedine ma "prespektivu"
Napsal: 22.05.2009 16:33:04
od Inkvizitor Dan
Zasadne nesouhlasim. My jsme takhle dungovali dlouho sami za sebe a chodili sme do dungu co sme neznali a ty tezky dungy jsou jen a jen o magovy. Po tech letech srani se a reskilovani kvuli tomu ze mag nedokazal hodit spravne zed aniz bych s tim mohl jako klerik cokoli delat krom hazeni IVM a ressovani jsem se na to vykaslal a chodim jen s magama co to umej. Uz mi neprijde zabava , kdyz 8 lidi trpi, kvuli tomu ze jeden musi zdit kazdou mistnost a neumi to.
Jinak co se tyce ty skupinky co by to takhle zacla chodit. Co by z toho proboha mela? Nekonecne hodiny rvani na TS a reskilovani se nekde aby to nikdo neocenil a na konci dungu nasli za svoje usili smesnej poklad , protoze Ara / Emp to vybiraj 3x tejdne? Demagogie....
A prsk bez zdi na DP s momentalnim nastavenim, kdy jediny co dela obtiznost sou skoky do nakejch pekelnejch mist kde se musis hned zazdit? Opet naprosta blbost pokud by se nepredelali dungy a kdyby se to predelalo tak by misto maga chodil dalsi klerik, kterej to zvladne se 130 ar a 200 hp stokrat lip nez nejakej mag....
Napsal: 22.05.2009 16:46:21
od Pallando
ono zas neni tolik tezky prskat, prece jen za maga s temer instant zdi to jde... spis, ze prsk se bere jako vudce vypravy, tzn krom obyc prskani se od nej ceka, ze bude komandovat lidi na vt, coz uz obcas problem je (ne kazdej chce nonstop mluvit) a s tim potrebuje i vetsi samostatnost (a skill) zbytku skupiny, ktery to obcas komplikuje
ono nejde treba tolik o to, ze by prsk byl nejak tezkej, ale spis o to, ze spoustu lidi neumi hrat a u toho se to nejvic pozna, malokdo vidi, co za wara mlatite, jestli mate porad vypity gsko a kazdou drobnost, ale u prska tu hozenou zed vidi a pociti ihned cela vyprava... proste je jednodussi se bez skillu skovat za plecha/ranga (obcas i klera) a vsici vas berou treba i do top dungu bez problemu, ovsem jit za prska, by je nikdo nechtel
edit:
Inkvizitor Dan píše:
A prsk bez zdi na DP s momentalnim nastavenim, kdy jediny co dela obtiznost sou skoky do nakejch pekelnejch mist kde se musis hned zazdit? Opet naprosta blbost pokud by se nepredelali dungy a kdyby se to predelalo tak by misto maga chodil dalsi klerik, kterej to zvladne se 130 ar a 200 hp stokrat lip nez nejakej mag....
:ppp co to je za uvahu? Jasne, ze pokud by se odstranila zed ze hry, tak nemuze zustat momentalni nastaveni, ale proste upraveni urcitych skoku, a revize kouzel, treba pf by mel jen prsk, paru by mohl kouzlit treba jen vamp s zamerenim na magery (nebo v bloodku) a treba kler (pripadne jen kler v angelicu)... tohle jsou vse jen priklady, ale proste je samozrejmy, ze nemuzes udelat 1 velkou zmenu, aniz by jsi tomu neprizpusobil cely system. A ver, ze by se prskove tahali, protoze summy a para by byli potrebnejsi nez kdykoliv pred tim atd.
Napsal: 22.05.2009 16:58:51
od Inkvizitor Dan
Jenze ty dungy sou tak postaveny, ze mag musi bejt vudce a nejsamostatnejsi char. Ja rozlisuju dobryho a spatnyho maga podle toho jak reaguje na neocekavany situace. 90 procent tezkejch mist resi mag intuitivne hozenou stenou vcas na spravny misto. Casto nestihas na nej ani zarvat na vt aby tu stenu hodil kdyz uz tam musi bejt. A takovejch magu je proste malo co tohle dokazou. Ostatni chary jsou na nem totalne zavisly v tezsim dungu. Kdyz neco podela kler/war/rang atd. tak to dobrej mag casto zachrani, kdyz neco podela mag , ostatni casto nemaj zadnou sanci to ustat, max nekdo hidnout a polotit ostatni. Tj dost nevyvazeny. Podivej se treba na pride. Prazdny siroky chodby a mistnosti bez statiku, kde je prostor pro jinou taktiku nez ze to mag uzdi v podtstae nulovej. V despu mas sice statiky, ale vsude tolik pasti, ze si bez magovskejch taktik steny/ port/ pritahnout mob k ostatnim skoro neskrtnes v pulce mistnosti.
A ta uvaha vychazi z toho, ze uprava nastaveni charu stylem odebrani uz z takhle malo kouzel a abilit by byl dalsi hrebik do rakve DP a povazoval bych to za sci-fi katastrofickej scenar, kterej by byl asi posledni kapkou pro to abych svuj char chtel dal hrat. Ty chary by potrebovali naopak novy kouzla a schopnosti, ktery by rozsirili moznosti taktik a zpusobu boje.
Napsal: 22.05.2009 17:05:08
od King
Inkvizitor Dan píše:Jenze ty dungy sou tak postaveny, ze mag musi bejt vudce a nejsamostatnejsi char. . kdyz neco podela mag , ostatni casto nemaj zadnou sanci to ustat, max nekdo hidnout a polotit ostatni. Tj dost nevyvazeny. Podivej se treba na pride. Prazdny siroky chodby a mistnosti bez statiku, kde je prostor pro jinou taktiku nez ze to mag uzdi v podtstae nulovej. V despu mas sice statiky, ale vsude tolik pasti, ze si bez magovskejch taktik steny/ port/ pritahnout mob k ostatnim skoro neskrtnes v pulce mistnosti.
sem to trosku zredukoval ale v vsech topicich pises jaky si ubah skill vis vsude se da neco udelat i kdyz mas toho maga mrtveho az na mistosti s angelama
Edit: a jeste ty kdybys jak tvrdil toho klera umel tak vis ze se za klera da poresovat VETSINOU vsechno .....
Napsal: 22.05.2009 17:09:02
od Pallando
Inkvizitor Dan píše:Jenze ty dungy sou tak postaveny, ze mag musi bejt vudce a nejsamostatnejsi char. Ja rozlisuju dobryho a spatnyho maga podle toho jak reaguje na neocekavany situace. 90 procent tezkejch mist resi mag intuitivne hozenou stenou vcas na spravny misto. Casto nestihas na nej ani zarvat na vt aby tu stenu hodil kdyz uz tam musi bejt. A takovejch magu je proste malo co tohle dokazou. Ostatni chary jsou na nem totalne zavisly v tezsim dungu. Kdyz neco podela kler/war/rang atd. tak to dobrej mag casto zachrani, kdyz neco podela mag , ostatni casto nemaj zadnou sanci to ustat, max nekdo hidnout a polotit ostatni. Tj dost nevyvazeny. Podivej se treba na pride. Prazdny siroky chodby a mistnosti bez statiku, kde je prostor pro jinou taktiku nez ze to mag uzdi v podtstae nulovej. V despu mas sice statiky, ale vsude tolik pasti, ze si bez magovskejch taktik steny/ port/ pritahnout mob k ostatnim skoro neskrtnes v pulce mistnosti.
Mag nemusi byt vudce, staci aby prskal... uz to, ze bys mu musel na vt diktovat nejnutnejsi zdi, je chybny predpoklad, pokud by prskal na urovni, tak takovehle veci jsou samozrejmost, co mu nikdo rikat nebude. Co se tyce podelani, je to mnohem vice vyrovnanejsi, napr preci jen war muze polozit celou skupinu pritazenyma flusama a mag s tim nic neudela. Naopak kdyz mag hodi blbe zed, (ktera ze svitku je sakra rychla), ma kolikrat velkou moznost opravy, (samozrejme pokud zed hodi 5x za sebou spatne, tak uz je problem... coz nekterym jedincum nedela problem :p ). Navic prave chyba prska je prilezitost pro ostatniho ze skupiny, misto aby pritrouble stal a cekal, ze prsk udela veskerou praci, se ma aktivne zapojit, vhodny odtah/pretargetovani pomoci summa, nebo se proste obetovat pro vypravu atd (zas vsechno jen priklady), to ze vse lidi nechaji na prskovi, neni jeho chyba. A tvuj predpoklad, ze mag musi vsechno uzdit, ono je to proto, ze je to nejjednodussi taktika da se rict, kdyby to tak byt nemohlo, tak se vymysli jina taktika, viz konec d2, kolik zdi tam mag obvykle hodi a je to nejakej problem?
Napsal: 22.05.2009 17:20:51
od Inkvizitor Dan
Jenze ta mistnost je na to uzpusobena ze tam ten mag zed nehodi a je trapne lehka. Jinak k vyrovnanejm sancim to je blbost. Jsou proste mista, kde kdyz mag zalehne a nepodari se ho okamzite zvednout, tak je z toho trictvrtehodinova reskill party, ktera se zabavou nema nic spolecnyho nez se tu vypravu podari zas dat dohromady nebo dostat z dungu. Vyprava, kterou oddela war nebo tak nekdo tim ze natahne flusy a pod je blba vyprava co stoji na trech polickach na miste kde toto hrozi a neni to jen chyba toho kdo to natahl. Pokud nekomu nejebne a nezacne behat jak silenej a delat uplny magoriny tak zkusenou vypravu nonprsk char temer nema kde polozit.
A k t tomu ze je mag/zed nejjednodussi taktika muzu rict ano i ne. Jednak delat si veci tezsi nez je potreba mi prijde v jistejch mistech jako cistej masochismus. Kdyz vim jak neco dat bez maga a vim, ze to bude otravnejsi, slozitejsi a delsi, tak proc bych to sakra delal? Zadruhe bez tyhle taktiky se proste pres nektery mista nedostanes a timpadem uz to neni nejjednodussi taktika, ale casto jedina pouzitelna. Jak casto se neobejdes bez maga a jak casto se v dungu neobejdes bez jinyho charu? Ten pomer tu je myslim jednoznacnej.
Napsal: 22.05.2009 18:12:15
od Morlith
hele zahraj si maga, uvidis o com to je
dobre to charakterizoval Sil, vyleh = zalamenie maga a nasledovne zalamenie skupiny
ta hra stoji na magovy, ale kto tvrdi ze mag musi robit a hovorit vsetko ?, ja som trebars neraad hovoril a nerad viedol stylom 2 policka vpred a 2 doprava, lenze na to nepotebujes ineho cloveka co vedie vypravu stlyom "hele prsku zazdi tamto a tamto" to chce ludi, ktory hru sleduju a vedia sa prisposobit meniacej sa situacii, aha potvora tam, rpesuniem sa sem, mag moze zdit, lenze vacsina ludi na toto jednoducho kasle a hraje stylom "mag to nejak urobi"
skil nieje, dosiel som top dung, dojdi si risi bez TS dneska za klera, nezku*vi to a mozme sa bavit o nejakom skile (ja som to urobil, nie raz, keby daco...)
a takisto klikat maga nieje zas tak lahke, chce to trosku rpaxe, vacsej ako u wara alebo klera, ked sa to amg nedoakze naucit za 2 roky, holt lama, ale keby sa dnes objavil novy potencionalny mag, tak s nim nikto nebude chceit chodit rpetoze ten polrok/rok sa proste bude hebat castejsie, nedajboze nechce sefovat stylom "posunieme sa 2 policka dolava a nikto sa nepostavi na kosti" tak dvojnasobne
proste a jednoducho castokrat to nieje len chyba toho maga, co si ale malokto chce priznat
Napsal: 22.05.2009 18:36:03
od Legend Of Pain
dajte magovi len jednu stenu, hned to bude hárd kór bejbe !
Napsal: 22.05.2009 19:41:37
od Inkvizitor Dan
Morlith píše:hele zahraj si maga, uvidis o com to je
dobre to charakterizoval Sil, vyleh = zalamenie maga a nasledovne zalamenie skupiny
ta hra stoji na magovy, ale kto tvrdi ze mag musi robit a hovorit vsetko ?, ja som trebars neraad hovoril a nerad viedol stylom 2 policka vpred a 2 doprava, lenze na to nepotebujes ineho cloveka co vedie vypravu stlyom "hele prsku zazdi tamto a tamto" to chce ludi, ktory hru sleduju a vedia sa prisposobit meniacej sa situacii, aha potvora tam, rpesuniem sa sem, mag moze zdit, lenze vacsina ludi na toto jednoducho kasle a hraje stylom "mag to nejak urobi"
skil nieje, dosiel som top dung, dojdi si risi bez TS dneska za klera, nezku*vi to a mozme sa bavit o nejakom skile (ja som to urobil, nie raz, keby daco...)
a takisto klikat maga nieje zas tak lahke, chce to trosku rpaxe, vacsej ako u wara alebo klera, ked sa to amg nedoakze naucit za 2 roky, holt lama, ale keby sa dnes objavil novy potencionalny mag, tak s nim nikto nebude chceit chodit rpetoze ten polrok/rok sa proste bude hebat castejsie, nedajboze nechce sefovat stylom "posunieme sa 2 policka dolava a nikto sa nepostavi na kosti" tak dvojnasobne
proste a jednoducho castokrat to nieje len chyba toho maga, co si ale malokto chce priznat
Ja vam rozumim, a docela vase argumenty chapu. Ostatne vetsinu nasich vyprav vedu ja za klera, protoze ty dungy znam a nemame schopny magy moc. Mozna jsem to trochu prehnal s tim, ze ten mage je az tak uplne vsemohouci v tom dungu, ale furt je oproti jinejm charum nejdulezitejsi postava, ktera toho dokaze nejvic zachranit i podelat a casto je zcela nezbytnej narozdil od ostatnich. Coz je nevyvazenost.
A ted kdo ma tu vypravu vest? Jinej char nez mag? Velice neefektivni , protoze kdyz musis magovy rikat co ma delat, tak vetsinou musis furt cumet co tam dela - nesoustredis se na svuj char a ten mag spatne reaguje na situace s kterejma se nepocitalo. Pokud mag hraje intuitivne a neni treba mu nic rikat, ale zas neni schopnej mluvit do TS a rict co se bude dit, ostatni blbe reagujou na veci co dela mag a nastava chaos a problemy.... na mistech kde je ta stena nezbytna obzlast. Tak proc chtit po lidech aby nedelali veci zpusobem, kterej si vypozorovali a je nejlepsi? Tj jako kdybys chtel aby chodili lidi despy misto v topkach v bloodku. Dobrovolen to nikdo delat nebude, tudiz je potreba takovy problem resit systemove jakozto nevyvazenost a to tak, ze se zacnou stavet dungy aby se 90 procent situaci nedalo resit magem a stenou.