Co způsobuje lagy?

GM's hráčům
Odpovědět
Uživatelský avatar
Triglav
Dark Paradise GM
Příspěvky: 657
Registrován: 06 zář 2006 20:39
Kontaktovat uživatele:

Co způsobuje lagy?

Příspěvek od Triglav »

Lagy jsou nepříjemné a našem stařičkém serveru se s nimi občas prostě musíme smířit. Pravdou ale je, že mnoho lagů si způsobují hráči sami svým počínám ve hře, často jen "neopatrnou" hrou, což jim nelze zazlívat, ale hráči jsou pak ti, kdo za toto zaplatí. Jinými slovy - často škodíte sami sobě a třeba o tom ani nevíte.
Takže sem do toho tématu se budeme snažit občas napsat jaké hráčské počínání sebou nese riziko lagů a čemu byste se měli snažit předcházet, pokud nechcete aby vás na výpravě lagy potkaly. Nepůjde tedy ani tak o seznam věcí které nesmíte dělat (to ne), ale spíš o takové vysvětlení některých nárazových lagů, aby až třeba někde v dungeonu na lagy umřete, mohli jste si říct: Nojo, vždyť my jsme si ty lagy vlastně způsobili sami.
Osobně sem budu psát hlavně ve chvílích, kdy mě nějaká taková situace prašní ve hře do očí. Takže:

Aktivování mnoha zón
Tipická situace, obíhání dungeonů ze strany PK a obecně nějaké veliké honičky ze strany PvP hráčů. Také probíhání velikých ploch (T2A) apod. Mnoho aktivovaných zón (zóna je čtverec o rozloze 64*64 políček) znamená velikou zátěž pro Spheru a potenciální lagy.

Probíhání
Často používaná taktika v dungeonech. Zvlášť v těch těžších ale může být smrtící a věřte, že opravdu velké nožství lagů je způsobeno práve proběhnutím nějaké sekce v dungeonu. Snažíme se stavit dungeony tak, aby toto nebylo příliš možné, ale z hratelnostního hlediska zkrátka některé části dungeonů probíhatelné být mohou. Z hlediska obtížnosti tam pak ale musí být i ta monstra. Je to velmi komplikované, ale při troše zamyšlení to lze snadno vše domyslet. Podstatné je, že probíhání = zlo. Nechceme ho nijak postihovat atd., ale bylo by dobré aby si každý hráč uvědomoval, že probíháním velmi snadno lagy způsobí a velmi často to odnese právě on a nadává pak na lagy, jejichž je sám příčinou. Drtivá většina dungeonů je stavěna tak, aby probíhání nebylo nutné a i když se to může zdát jako "snadnější" varianta oproti postupnému vybíjení potvor atd., když započítáte zmíněný vliv na lagy, je to varianta mnohem rizikovější a vůči ostatním hráčům mnohem bezohlednější. Takže pokud je třeba jen malá možnost udělat něco jinak než proběhnutím, rád bych nabádal všechny hráče aby daly neprobíhací variantě přednost.

Nezabíjení monster
Toto je velmi jednoduché. Monstrum, které zůstane nezabité se motá okolo, útočí na něco, vráží do věcí nebo jiných monster a tím způsobuje lagy dokud nemizí (v případě pasti) nebo se nevrátí na svůj spawn a "neusne" v deaktivované zóně. Jinými slovy to znamená - zabíjejte co jde, ortujte summony a nenechávejte je jen tak courat, dozabíjejte pasti pokud to není problém, zabíjejte i slabá monstra i když je můžete oběhnout atd. Toto samozřejmě nejde vždy (když hráč bojuje o holý život, těžko se může starat o nějakýho mrňavýho pavouka kdesi), ale je dobré to mít na paměti a pokud je ta možnost, zabíjet vše a zahlazovat po sobě stopy.

Tyto tři faktory velmi ovlivňují jak vám to bude v dungeonu lagovat. Když vůči sobě budete ohleduplní a budete mít to co jsem právě napsal na poaměti a budete se v rámci možností snažit podle toho řídit, mělo by to ulehčit celému serveru a hlavně vám když jdete dungeon.
The First
Ukončena činnost GM, nekontaktujte mne prosím ohledně žádných záležitostí. PS: Ale pořád na vás občas kouknu.
Odpovědět